אבירי שלטון ההכפשות • גואל ועקנין

    גואל ועקנין No Comments on אבירי שלטון ההכפשות • גואל ועקנין
    10:26
    05.05.24
    נתי קאליש No Comments on מרן הגרמ"ה הירש: "עד ל"ג בעומר הפסקת אש משני הצדדים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    1 חברי הכנסת מהבית היהודי מספקים מידי שבוע חומר לכותבי הטורים. אם בשבוע שעבר היה זה ח"כ אלי בן דהן שהעביר את החוק להקמת ועדות בדיקה לרבני ערים שמישהו החליט שאינם עובדים, הפעם זו חברת הכנסת שולי מועלם שהחליטה ללכת צעד אחד קדימה ולהעביר חוק האוסר על רבנים המקבלים משכורת לקבל כסף עבור עריכת חופות.

    לכאורה הייתי יכול לחשוב שמדובר בחוק תמים והגיוני, שהרי אם אתה רב ויש לך משכורת מסודרת אז למה שתיקח כסף על עריכת חופות. כמובן שהכל רק לכאורה כי כל מי שמכיר את הלך הרוח בכנסת הנוכחית יודע בצורה ברורה ופשוטה ששום חוק בסגנון הזה שנחקק על ידי אי מי מחברי הקואליציה בכלל ומחברי הבית היהודי בפרט לא נועד לתקן עוולות או לדאוג למינהל תקין.

    אלו חוקים שנועדו לייצר סביב מציע החוק הילה של אביר שלטון החוק והסדר למרות שעל הדרך הם מכפישים ציבור שלם של אישי ציבור העושים לילות כימים למען הקהילות בהם הם מכהנים.

    העוול שעושה חוק מועלם עם רבני ישראל הוא בלתי יתואר. במחי הצעה הזויה אחת נהפכו כל רבני ישראל לרודפי בצע ושלמונים שעם ישראל סבל מרדיפת הבצע שלהם במשך שנים עד שמשום מקום הגיחה לה הגברת מועלם "והצילה" עשוק מידי עושקו.

    עד לעצם רגע זה ממש לא ברור לי – ולכל מי ששוחחתי איתו בעניין – מהי בדיוק הבעיה בזה שבעל שמחה ירצה להביע את הערכתו לרב שכיבד אותו בדרך שבה הוא בוחר, למה צריך להתנהל רק לפי אמות המידה אותם קבעה מועלם, מנין לה שדרכה ראויה יותר מהדרך בה בוחרים רבים להביע את הערכתם לרבנים אותם הם מעריכים ומוקירים.

    בשנים האחרונות ובפרט מאז כינונה של הכנסת הנוכחית אנו עדים לשחיקה מתמדת במעמדם של רבני ישראל ובזילות מכוונת בהם ובמה שהם מייצגים, זילות שנעשית בתמיכת חברי הכנסת של הבית היהודי ופעמים רבות אף ביוזמתם.

    הגיע הזמן שמישהו שם יפנים, שלא יעלה על הדעת שהמפלגה הדתית היחידה בכנסת לא תשכב על הגדר למען רבני וקודשי ישראל.

    ההתנהלות של חברי המפלגה היא כזו שמשדרת את המסר 'אכול היום כי מחר נמות' ונראה שבגלל החשש המובנה שלהם והפחד מנפילה נוספת לתהום הנשייה הם פשוט דורסים בדרך כל מה שאפשר והעיקר להיכנס למיינסטרים הישראלי – שכל אחד מבין שזה דבר שמעולם לא יקרה כי המיינסטרים הישראלי הוא חילוני ויותר ממה שהוא לא מחובר לציבור החרדי, הוא ממש לא מחובר לימין שנחשב אצלו לאוסף של משיחיים הזויים שבשביל מטר אדמה הוא מוכנים להקריב חיי אדם. כן, כך בדיוק חושב הישראלי המצוי בין חדרה לגדרה ואת זה הגיע הזמן שיבינו בבית היהודי.

     השבוע התפטר גדעון סער מהכנסת ומהממשלה. אני בהחלט מאמין לגדעון כשהוא אומר שהוא רוצה להיות בימים אלו ליד בנו דוד שהולך וגדל והוא פשוט לא מעוניין להפסיד את השנים הראשונות עם בנו בגלל פעילות ציבורית שוחקת ומעייפת. אבל זה גם הזמן להניח הכל על השולחן.

    על הליכוד עוברת תקופה קשה ובימים אלו זה בעיקר יד איש באחיו. יו"ר הליכוד נתניהו היה צריך כבר מזמן לחבק את גדעון סער ודומיו כדי שלא יחתכו החוצה. פרישה של גדעון סער מהחיים הציבוריים היא קודם כל פרישה מהליכוד בראשות נתניהו שהוא וסביבתו הקרובה והרחוקה הופכים את העבודה איתו ולידו לבלתי אפשריים.

    לשכת ראה"מ משדרת חוסר אמון משווע גם בפנים אבל בעיקר רק בחוץ והכל שם עובד בשיטת השחור והלבן, הווי אומר, או משלנו או לצרינו מבלי לעשות חשיבה שאולי אותו אדם שבהחלט יתכן שאינו משלהם אכן תורם לתנועה ומוסיף לה כבוד וקולות.

    אגב, לשכת נתניהו זה מושג ישן שכל אחד משרי הממשלה בשלוש הקדנציות של נתניהו יוכל למלא ספר שלם על סיפורי הלשכה ועל דרך התנהלותה.

    אני בטוח שהתנהלות הלשכה היא גם הסיבה שרבים וטובים טוענים פעם אחר פעם כי נתניהו ייבחר שוב – היא רק בגלל שאין מישהו אחר ולא בגלל שהוא כזה מוצלח. עצוב וחבל.

    003 הפגישה המיוחלת בין השניים יצאה לדרך. דרעי וישי נועדו לפגישה חשאית בביתו של אחד מהמקורבים והכל כדי לנסות ולגשר על הפערים ולבנות מערכת אמון הדדית שהיום ממש לא קיימת.

    לא סוד שישי מתהלך עם בטן מלאה על הדרך בה הוא הוזז מראשות התנועה ולעומתו טעונים אנשי דרעי שאותם 13 שנות הנהגת התנועה היו בגדר פיקדון שעליו להחזירו. דם רע עבר בין השניים ויתכן שכבר לא יהיה ניתן לגשר על הפערים בין השניים אבל אף אחד לא מבקש מהם לצאת לחופשת סקי ביחד או למסע משותף לטראקים בנפאל, כל מה שמבקשים מהם זה רק לעשות הכל כדי לא לפגוע בתנועה הקדושה שהוקמה ע"י מרן זצ"ל ולבטח היה רוצה שמפעל חייו לא יינזק בגלל שיקולי אגו וכבוד מיותרים.

    לאלי ישי יש ערך מוסף בתנועה בגלל עברו, והוא יוכל לתרום המון לו רק ישכיל אריה לתת לו את הכבוד הראוי ולבטח את מעמדו אבל כאן גם יהיה מבחנו של ישי בתקופה הקרובה.

    כל אחד יודע שאין שני מלכים חובשים כתר אחד ואת הנעשה אין להשיב. אריה דרעי הוא יו"ר התנועה כי כך פסק מרן טרם מותו וממילא על אלי ישי לדאוג שלא תהיה לדרעי התחושה שהוא או אי מי מאנשיו חותרים תחתיו או אפילו רק מזיקים לתנועה כי אז גם מאה פגישות וניסיונות גישור לא יעזרו.

    זה הזמן וזה המקום לומר שש"ס חזקה זה לא רק לתועלת הציבור הספרדי אלא לטובת כלל היהדות החרדית והקדנציה הנוכחית תוכיח שאם היה עוד מנדט אחד במאגר המנדטים החרדי יתכן והקואליציה הנוכחית הייתה נראית אחרת וממילא גם מאסת החוקים שפגעה בקודשי ישראל לא הייתה כאן.

     עם סיום כתיבת הטור נתבשרתי כמו כל בית ישראל על פטירת רבה של חיפה הגאון הגדול הרב שלמה שלוש זצ"ל. המפגש האחרון שלי עם הרב היה ביום הבחירות למועצת הרבנות הראשית כששהה עם בנו בלובי המלון.

    למרות השיחה הנעימה והחביבה איתו וההתעניינות שלו בי ובעיסוקי כבר אז ראיתי עליו את אותות העייפות ואת הסימנים המעידים שמצב בריאותו הוא לא מהטובים שיש, למרות שכששאלתי אותו על כך הוא הגיב בהינף יד ויותר היה חשוב לו לדבר עלי ועל מצב בריאותו של אבי שליט"א שהיה ידיד אישי וקרוב אליו.

    קשים היו שנותיו האחרונות של הרב שלוש, כשאנשים שהיו קרובים אליו הפנו לו עורף וישנם את אלו שעשו הכל והפכו את עצמם למוסרים כאשר נלחמו בו והכפישו את שמו בכל דרך אפשרית – ולעיתים אף עשו שימוש בדרכים פסולות שאין הדעת סובלת ולמרות כל מעשיהם, כבר מילדות ידענו על גדלותו התורנית ועל נעימות הליכותיו וכך תמיד נזכור אותו.

    "ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים".



    0 תגובות